Proč ve stresu nehubneme a jak nastartovat jarní hubnutí.

Jaro je tady a s ním i delší dny, více slunce, zpívající ptáci… Příroda se probouzí a naše tělo také. Teď už to s hubnutím půjde lépe.

Zato prosinec, leden, únor – zima, tma, sychravo, inverze a málo slunce. Období akorát tak na deprese a nechuť cokoliv dělat. Nejlépe doma u krbu, v teple a hybernovat v zimním spánku 🙂 To by byl ideál, akorát ne v dnešní době, která nebere ohledy na zimní období a do práce se musí… Takže žádné odpočívání… A do toho chceme zhubnout přebytečná kila navíc, které jsme po vánočních svátcích nabrali.

PROČ VE STRESU NEHUBNEME A PROČ JE LEPŠÍ ZAČÍT HUBNOUT NA JAŘE A NE V ZIMĚ?

Snažíme se zvládnout všechno – pochůzky, nákupy i práce v domácnosti. Často se zdá, že je toho na nás v domácnosti moc.

Tomuto jevu se říká stres. Stres je ve skutečnosti signál, který tělo vysílá, když se cítí v ohrožení. Zrychlí se nám srdeční tep, do svalů se uvolní energie a tělo je připraveno k akci. Stresové situace, do kterých se dostáváme při moderním způsobu života, ale vyžadují tento druh energie jen zřídka. Naše svaly tak zůstávají v napětí a cítíme se unavení a utahaní.

Stres může být také příčinou mnoha civilizačních chorob, především srdečních. Může také spustit „přejídání ze stresu“, což je problém, se kterým se většina z nás v nějaké podobě již setkala – ve snaze zbavit se stresu se cpeme nezdravými jídly. Jediným řešením této situace je zbavit se stresu. Nabízíme Vám několik účinných způsobů, jak dostat stres pod kontrolu.

Bez názvu

Stres je stav, kdy mozek vysílá signál do nadledvinek, které mají za úkol, vyplavením stresových hormonů, vás dostat do stavu „bojuj nebo uteč“. V dnešním světě je však skoro nemožné na všechny stresové situace reagovat bojem nebo útěkem. Proto stresové hormony zaplaví celý organizmus a trvá až 5 dní, než se zase uklidí, pokud tomu nepomůžeme my sami. Potřebujeme relaxovat fyzicky i psychicky a díky tomu zabráníme nadbytečnému ukládání tuku v oblasti pasu.

Proto hubnutí začíná nejen ve změně stravovacích návyků, pitného režimu a pohybu, ale hlavně v naší hlavě.

A jaké kroky podniknout?

1. Hledejte příčiny stresu

Stanovení hlavních příčin, které způsobují stres, je prvním krokem v přípravě Vašeho protistresového plánu. Jakmile si ujasníte, co Vám dělá starosti, bude pro Vás mnohem snadnější s tím něco udělat.

Jste například ve stresu, když je v bytě nepořádek. Řešení: Nechte ostatním slušný vzkaz se seznamem prací, které je třeba doma udělat.

2. Relaxační cvičení   

Stresu se bohužel někdy nevyhneme. Proto by pro Vás mělo být prioritou dopřát si občas trochu odpočinku. Najděte si chvilku, ve které se od všeho odstřihnete a budete se vědomě věnovat relaxaci. Když svému tělu dáte příležitost uvolnit se, nepříjemné pocity způsobené starostmi v práci, domácnosti a jinde zmizí. Takže se natáhněte a několikrát se zhluboka nadechněte. Zkuste přitom použít nějaký esenciální olej, například levandulový či eukalyptový, které mají prokazatelně zklidňující účinek.Toto je mentální cvičení, které můžete provádět všichni společně.

Zavřete oči a představte si, že jste někde na výletě. Jedna osoba je ostatním průvodcem a popisuje překrásné místo. Provází všechny ostatní a popisuje barvy, vůně i zvuky. Každý si v duchu vytvoří vlastní představu navštíveného místa. Cvičení ukončí průvodce slovy: „A teď se vraťte domů!“. Všichni potom pomalu, po jedné nebo dvou minutách, otevřou oči. Zkuste to a budete překvapeni, jak svěže se budete cítit.

3. Udělejte si na sebe čas

Mnoho lidí trpí stresem i ve volném čase.

Chcete například strávit nějaký čas společně s rodinou, zajít do posilovny a ještě potřebujete nakoupit.

Říkáme tomu „volný čas“, ale často si v tomto volném čase moc neodpočineme. Snažte se na chvilku vědomě vypnout. Dejte si šálek čaje, přečtěte si zajímavou knížku, nebo si dejte teplou koupel. Naučte se říkat ne. Vaši přátelé a rodina to pochopí.

4. Rozvrhněte si čas

Pokud si den dobře rozvrhnete, můžete se z velké míry stresu vyhnout. Naplánujte si na všechny činnosti dost času a vyhraďte si také čas na přesun z jednoho místa na druhé. Snažte se svůj denní rozvrh nepřetěžovat. Některým lidem pomáhá, pokud si sepíší seznam věcí, které je potřeba zařídit. V průběhu dne pak můžete jednotlivé věci ze seznamu odškrtávat.

Zaveďte doma určitá pravidla, například čas, kdy se budou dělat pravidelné práce v domácnosti. Můžete také sepsat nákupní seznam a jít nakupovat společně nebo využít on-line nakupování ve svém eshopu. Je to velká úsporou času. Stačí dát do košíku zboží každodenní potřeby a jedním klikem odeslat.

My ušetříme takto 2-3 hodiny a chození po supermarketu a tahání těžkých nákupů. Nyní můžete získat také zdarma licenci do Amway obchodu a nakupovat o 30% levněji.Už víte, co byste udělali s ušetřenými penězi a časem?

Jaro je tady a s ním i delší dny, více slunce, zpívající ptáci… Příroda se probouzí a naše tělo také. Teď už to s hubnutím půjde lépe.

Přejeme vám krásné jarní období bez stresu a s dobrou náladou 🙂

Klára Turoňová

Váš poradce programu Bodykey

PS: Online program na hubnutí podle genů, Bodykey by Nutrilite můžete také zakoupit ve svém online obchodě a ušetřit tak nemalé peníze, až 5000 korun 🙂 Zeptejte se nás, rádi vám s tím pomůžeme.

Ladislav Turoň
Podnikatel od roku 1994 / Vlastník a lektor podnikání se zárukou / Ambasador a trenér revolučního programu hubnutí podle genů
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.